Stichting Welzijn en Dienstverlening is een actieve organisatie voor sociaal werk in de gemeenten Delfzijl, Appingedam en Loppersum, per 1 januari 2021 samen de gemeente Eemsdelta. Vanuit verschillende disciplines ondersteunen ongeveer 40 collega’s inwoners in het werkgebied. Samenwerking, verbinding, ondernemend en dichtbij zijn de basis uitgangspunten van ons werk. Met ingang van 1 januari 2021 zijn we op zoek naar een

 

Sociaal Werker

mantelzorgondersteuning

10 uur per week

  

De functie

Mantelzorgondersteuning is bedoeld voor zelfstandig wonende mensen die zorgen voor een naaste en daar ondersteuning bij kunnen gebruiken, zowel praktisch als sociaal en emotioneel. Als mantelzorgondersteuner help je een passend antwoord te vinden op de vragen die er zijn. Het uitgangspunt is de zelfstandigheid van de mantelzorger. De ondersteuning is gericht om de draagkracht en draaglast van de mantelzorger duurzaam te versterken.

  • De ondersteuning voer je planmatig uit waarbij de vraag van de mantelzorger centraal staat

  • Het werk is zowel individueel als groepsgericht

  • Je hebt een creatieve inslag om incidenteel activiteiten te organiseren

  • Je werkt samen binnen teams en netwerken

  • Je draagt bij aan vernieuwing en verbetering van de dienstverlening

  • Draagt zorg voor communicatie en publiciteit

  • Je werkt zelfstandig en leert graag nieuwe dingen

 

Benodigde competenties

  • Analytisch, om vragen en behoeften te verhelderen

  • Omgevingsgericht, is zichtbaar en gaat op mensen af

  • Probleemoplossend vermogen, gericht op eigen verantwoordelijkheid en netwerk

  • Resultaatgericht, om afgesproken doelen en afspraken te behalen en na te komen

  • Innovatief en ondernemend

  • Klantgericht en een dienstverlenende instelling

 

Wij zoeken iemand met

  • Een afgeronde HBO opleiding op het gebied van sociaal werk, met relevante werk- of stage-ervaring

  • kennis van de sociale kaart van en maatschappelijke ontwikkelingen en problematiek in de regio

  • goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

  • sociale vaardigheden om inwoners en organisaties te ondersteunen en te motiveren

  • kennis van specifieke relevante thema’s zoals afstand tot de arbeidsmarkt, armoede en dementie, psychische en verstandelijke beperkingen en statushouders

  • visie op participatie en ‘meedoen’ in de samenleving

  • de instelling tot samenwerking en in staat om een stevig netwerk op te bouwen.

  • een rijbewijs B met auto i.v.m. de grootte van het werkgebied

 

Wij bieden

  • Werkbegeleiding en collegiale ondersteuning

  • Werktijden in overleg

  • Reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer en dienstreizen

  • In eerste instantie betreft het een contract van een jaar. Salariëring en arbeidsvoorwaarden conform CAO Sociaal Werk in salarisschaal 8 (afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 2.712,- en maximaal € 3.864,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband)

  • SWD is aangesloten bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn

Informatie en solliciteren

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Karin Leertouwer, tel: 0596-650787. Je motivatiebrief en CV t.a.v. Mw. Ester Lohuis ontvangen we graag uiterlijk 23 november per mail: werken@s-w-d.nl, o.v.v. SW Mantelzorg.

De gesprekken vinden plaats in week 49. Zowel in- als externe kandidaten nodigen wij uit op deze vacature te reageren. Bij gelijke geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Locatie Delfzijl

Waddenweg 4
9933 KH Delfzijl
Telefoon 0596 - 650 787
E-mail info@s-w-d.nl

Locatie Appingedam

Stadshaven 23

Locatie Loppersum

Stationslaan 10

Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 – 12.00 uur

via 0596 - 650 787 en daarna tot 17.00 uur alleen voor crisiszaken via het crisisnummer 06 - 3069 4229

Postadres
Postbus 248
9930 AE  DELFZIJL

Contactformulier algemeen (alle velden invullen svp zodat goed verwezen kan worden naar de juiste persoon)

Ik ga er mee akkoord dat mijn gegevens worden bewaard, zoals beschreven in de Privacy Verklaring